Webshops: de kans op nieuw succes

De wereld is enorm snel aan het veranderen, als we kijken hoe snel de techniek zich heeft ontwikkeld de laatste 10 jaar dan sta je soms met je mond open. Dingen die voorheen als onmogelijk werden gezien, zijn nu werkelijkheid. Het internet heeft een groot aandeel in de technische ontwikkelingen van, met name de laatste 5-10 jaar. Internet, en toegang tot het internet, is nu wereldwijd zo iets banaals geworden dat er inmiddels miljarden gebruikers zijn en zelfs nog meer apparaten die aangesloten zijn op het internet. Dit heeft uiteraard grote invloed op economische ontwikkelingen voor ondernemers en bedrijven. Waar verkoop vroeger via de normale, offline, kanaal verliep, begint e-commerce (verkoop via internet) een steeds groter aandeel te krijgen in de totale omzet. Een belangrijk ontwikkeling hierin zijn webshops!

Online kopen en betalen, morgen in huis!

Waar vroeger het noodzakelijk was om een winkel te openen ergens in het centrum, draait het tegenwoordig om het hebben van een Webshop met een groot online collectie aan producten die gebruiksvriendelijk is, goed vindbaar is en waarop alle informatie te vinden is om je koop definitief te maken. E-Commerce in en buiten Europa heeft de laatste jaren een enorme groei meegemaakt, bedrijven die enkel begonnen zijn met een webshop hebben inmiddels 24/7 voorraad beheer en verregaande klantenservices ter beschikking om de online verkoopt te stimuleren. De kracht van een webshop is dat het een winkel is die dag en nacht beschikbaar is voor iedereen. Het gemak is dat je vanuit iedere plek je bestelling kunt plaatsen en in de meeste gevallen de volgende dag thuis of op werk wordt geleverd.

Uitdaging voor ondernemers

De uitdaging voor webshops, door het enorme aanbod op het internet, is onderscheidend vermogen. Dat kan prijs zijn, assortiment, service, levertijden of gebruiksvriendelijkheid. Besluit je als ondernemer een webshop te laten maken of bouwen (webshop ontwikkeling), dan doe je er daarom goed aan eerst een marktonderzoek te doen en te kijken wat er al wel én niet is. Zoek de niche markt op, of wees duidelijk in je onderscheidend vermogen en zorg dat je dat uitstraalt op je webwinkel. Consumenten beslissen namelijk binnen enkele secondes, dus zorg dat je je kans pakt voor de juiste bezoeker!

Post Navigation