De consument wordt slimmer, kan het nog slimmer?

De consument is slimmer geworden door internet. Door de hoeveelheid informatie die het internet de consument biedt en het enorme aanbod aan prijsvergelijkers of kortingsites weet de consument meer dan enkele tientallen jaren terug. Dit zal u niet verrassen. Maar de consument kan nog slimmer worden door de juiste toepassing van alle informatie die het internet aan de consument geeft. Er zijn tegenwoordig zoveel prijsvergelijkers en kortingssites, dat het trechtereffect wat deze sites zouden moeten hebben de consument juist een overvloed aan informatie bezorgen. Naast kortingssites en prijsvergelijkers schieten ook blogs als paddestoelen uit de grond.

Door een juiste filtering van de informatie kan de consument nog slimmer worden. Het gaat erom een snelle schifting te maken in informatie, tussen wat is relevant en wat is niet relevant. Met name blogs en commerciële sites zorgen er vaak voor dat de consument een vertroebelt beeld krijgt van de informatie, waardoor vaak wordt overgegaan tot impulsaankopen.

Naast sites die zorgen voor vertroebeling, zijn er echter ook sites die de consument weten te bedienen. Enkele voorbeelden hiervan zijn Gratiscadeau.nl en Voordeel.net. Dankzij deze websites worden consumenten dagelijks geïnformeerd over mogelijk voordeel die zij kunnen benutten. Dagelijks worden er nieuwe aanbiedingen geplaatst op de website, met een helder stukje tekst over de aard van de aanbieding. In combinatie met de overzichtelijke nieuwsbrief zijn deze sites een aanwinst voor consumenten die op zoek zijn naar regelmatige aanbiedingen en een extra filter over de enorme hoeveelheid informatie die de consument dagelijks te verwerken krijgt op internet. Zo kan er zonder teveel tijdinvestering toch voordeel worden behaald.

Post Navigation